Două comisioane abuzive (din nou despre bănci)

Ok, n-am putut să mă abţin: încă una despre bănci!😀

De data asta, despre doua comisioane abuzive:

  • Comisionul de analiză a dosarului” (cunoscut şi sub denumirile de “comision de acordare a creditului” sau “comision de întocmire dosar”) variază la majoritatea băncilor între câteva zeci de euro şi câteva sute. Unele bănci mai deştepte, care au înţeles care e treaba cu criza mondială şi au abandonat strategiile tip “alba-neagra”, au renunţat deja la aceste comisioane, mai ales după întroducerea unei propuneri legislative de eliminare a sa. De ce este foarte stupid acest comision şi contravine drepturilor consumatorului? Păi banca îţi vinde un serviciu. Şi ca să-ţi facă o favoare că ţi-a vândut un serviciu, îţi ia şi un comision. E ca şi cum ai cumpăra o maşină, iar cei de la reprezentanţă te-ar taxa cu câteva sute de euro în plus pentru ca au plimbat de colo-colo câteva hârtii în care tu menţionezi ce model de maşină vrei, ce culoare să aibă, ce tip de jante, etc.
  • Comisionul de rambursare anticipată va fi eliminat începând cu 2009 (dar numai pentru creditele nou contractate), la cererea Uniunii Europene. El este de fapt o penalizare percepută pentru faptul că vrei să returnezi banii băncii înainte de termen.

Deşi aceste comisioane nu au fost încă făcute ilegale, ele sunt abuzive şi încalcă drepturile consumatorului. De aceea, încurajez pe oricine are un credit sau plănuieşte să obţină unul să negocieze direct cu banca eliminarea lor. Dacă acest lucru nu funcţionează, există, bineînţeles, ANPC, unde puteţi alege între a cere rambursarea acestor comisioane (dacă le-aţi plătit deja) sau amendarea băncii.

În episodul viitor, despre cum am câştigat la ANPC în cazul unei plângeri impotriva Raiffeisen Bank şi despre cum sunt pe cale să câştig şi împotriva Volksbank.😉

PS: Nu, nu-mi place să enervez băcni şi nici nu am foarte mult timp liber. Îmi cunosc doar drepturile şi-mi place să-i fut în cur pe ăia care mi le încalcă.😀

Leave a Reply

