De ce nu stiu romanii sa se vanda?

Mi s-a intamplat de multe ori sa ajung la concluzia asta, in diverse ipostaze. Romanii nu stiu sa isi vanda marfa, nu stiu sa se vanda pe ei intr-un interviu, nu stiu sa isi vanda compania sau serviciile. In o mie de cazuri am auzit oameni punandu-si pe masa cele mai mari defecte dar uitand sa mentioneze ce au mai bun. O sa dau doar doua exemple, sa ziceti voi daca bursucul e nebun sau nu.

Cazul 1. Interviu telefonic.

  • Recruiter: Si, de ce ati plecat de la firma 1?
  • Candidat: Pai, m-au dat afara dupa perioada de proba ca nu le-a placut de mine.
  • R: si de la firma 2?
  • C: Nu m-am integrat foarte bine in echipa, asa ca mi-au terminat contractul.
  • R (deja exasperat) : Bun, dar de la firma 3 de ce ati plecat?
  • C: AAAAA, acolo am avut o altercatie cu managerul

Cazul 2. Discutie intre 2 firme, pentru un potential proiect comun.

  • Si… imi aratati si mie proiectul ca sa vad cum functioneaza? daca ne potrivim sau nu?
  • Da… uite asta e proiectul. Dar e versiunea 2
  • Bun, deci ati imbunatatit ceva la el
  • Daaaaa. stati sa va arat versiunea 1.
  • Pai mai e functional?
  • Nu, niciodata nu a functionat bine, dar stati sa va arat

Omul a stat 30 de secunde pe versiunea functionala, si a pierdut 15 minute sa imi arate versiunea 1, care nu fusese functionala niciodata si pe care a considerat-o atit de proasta incat a facut redesign complet la ea.

Acuma, ce sa ii mai zic? Ca nu ma vad lucrand cu ei? sau ca si-a taiat singur craca pentru ca proiectul 2 probabil era senzational dar nu am ajuns niciodata sa il vad?

Leave a Reply

