Da cu virgula

Ma uimeste intotdeauna inteligenta celor din spatele ghiseului unei banci. Oamenii astia sunt ca procesoarele alea 286 vechi, care reuseau sa faca o singura operatiune pe secunda si nu auzisera inca de multithreading. Nu pot lucra decat cu intigers, ca daca dau peste o virgula li se blocheaza tot procesorul si tre sa o ia de la capat.

Trebuie sa le dai instructiuni cu taraita, sa nu suprapui doamne fereste doua operatiuni una peste alta, si sa fii atent la sfarsit ca au facut exact ce ai zis.

Scenariu:

– Doamna, va rog schimbati-mi si mie suma asta cash din lire britanice in euro, si depuneti suma rezultata in cont.
– Hmmm (butonat frenetic 12 minute, printat 30 de hartiute la imprimanta cu ace, stampilat 2 dintre ele si dat mai departe) … asa, aveti 5678 de lei de depus in cont
– Doamna, eu voiam euro nu lei.
– Aaaaa, da. Corect! (butonat frenetic inca 12 minute, printat inca 3 hartiute, stampilat 2)… aveti 50 de euro si un rest in lei.
– De ce am rest in lei?
-Pai dadea cu virgula.
– Si…?
– Vreti sa faceti o depunere cu virgula?
–  (Eu in gand: Nu, vreau restul de 2 lei 50 sa ii iau acasa!@!@!@) Eu cu voce tare: e vreo problema in depunerile cu virgula?
– Nuuuu, doar ca am crezut ca vreti suma fixa
– Da. Vreau fix suma aia pe care am adus-o sa fie depusa. Fara sa mai iau rest acasa
– Daca asa credeti….

Rezultatul? A trebuit sa faca inca o tranzactie valutara pentru fabuloasa suma de 0.56 de euro, pentru ca nu e in stare sa se gandeasca din prima ca nu vreau sa iau acasa echivalentul in lei a 0.56 euro. Ca venisem sa pun banii in cont, nu sa iau rest acasa. Bine ca nu sunt comisioane la schimb valutar ca ii faceam un scandal monstru🙂

Oricum cred ca cel mai distractiv ar fi fost sa cer leii. Parca o vad cum zicea ca nu are 0.75 RON sa imi dea, dar e ok daca imi ramane datoare nu?

Leave a Reply

