Mostra de inteligenta imobiliara

Pentru ca este prea bun ca sa fie adevarat, schimbul asta de mailuri trebuie sa il pun aici.  Este cea de-a cincea agentie din povestea de mai jos, care m-a contactat dupa o saptamana. Ca sa recapitulez, subiectul discutiei erau doua case, cu preturi peste 250.000 de euro fiecare.

Runda 1.

EU: “Va rog sa ma contactati, sunt interesat de aceasta proprietate. As dori daca se poate o schita a casei si a terenului, impreuna cu mai multe detalii relativ la zona.”

Ea:
1.CASA LA CURTE COMPUSA DIN PATRU CAMERE  P+1 ,2 BAI ,BUCATARIE SI LIVING ,LA CHEIE ,TOATE FACILITATILE ,CENTRALA PROPRIE , GRESIE , FAIANTA , TERMOPAN  . SUPRAFATA CONSTRUITA ESTE DE 90 MP PE NIVEL ,IAR SUPRAFTA TERENULUI DE DE 150 MP CU O DESCHIDERE DE 10 MP  ,IN CURTE AR MAI RAMANE LOC PENTRU 3 MASINI .TOATE ACTELE

2. CASA LA CURTE COMPUSA DIN 3 CAMERE  P+1 ,2 BAI ,BUCATARIE SI LIVING ,PIVNITA ,LA CHEIE ,TOATE FACILITATILE ,CENTRALA PROPRIE , GRESIE , FAIANTA , TERMOPAN  . SUPRAFATA CONSTRUITA ESTE DE 100 MP PE NIVEL ,IAR SUPRAFTA TERENULUI DE DE 150 MP  CU O DESCHIDERE DE 10 MP ,TOATE ACTELE  .

Runda 2.

Eu: Multumesc, dar informatiile acestea le aveam disponibile si pe site. In cerea mea specificam ca as dori sa vad o schita a caselor, ca sa pot studia impartirea camerelor.
Nu am nevoie de un duplicat al informatiei de pe site, ci de detalii mai amanuntite. Unde anume in cartier sunt localizate cele doua case, si schita caselor si a terenului aferent m-ar ajuta in luarea unei decizii de vizionare.

Ea: O schita nu am in acest moment dar mai o sa incerc sa va procur mai bine ar fi sa ne vedem sa le vedeti la fata locului . Ca si amplasament sunt in BUCURESTII NOI  -BCR  .

Runda 3.

Eu: Este al doilea mail pe care mi-l trimiteti si care nu contine nici un fel de informatie relevanta.
Nu cunosc zona asa ca Bucurestii noi la BCR nu imi spune absolut nimic. Puteti sa dati niste nume de strazi eventual? Bulevarde? chestii mari pe care sa le gasesc pe o harta?
Nu vreau sa bat drumurile pentru o vizionare la o casa care s-ar putea sa nu imi placa cum e impartita. Sau unde este localizata. Vorbim de o tranzactie de mai bine de 200.000 de euro si profesionalismul dumneavoastra sincer lasa mult de dorit.
Daca nu puteti reveni macar cu o informatie din cele cerute va rog sa nu ma mai contactati.

Ea:
Nu va suparati nu doriti adresa direct ?
Poate asta v-ar ajuta foarte mult sa va decideti daca vreti sa vizionati casa .De fapt care ar mai fi misterul si rostul meu in discutia asta ,daca e vreme de criza asta nu inseamna ca sunt si lesinata dupa un client care doreste  sa obtina informatii cat mai relevante .
Lipsa de profesionalism ar fi bine sa o cantariti dupa ce ati avea macar o discutie telefonica ,dar misterul ascuns si interesul dumneavoastra de a va cumpara o casa lasa de dorit .
De o schita ma mai gandesc, in cazul de fata , daca sunteti interesata va repet contactati-ma telefonic si o sa va explic ce inseamna BUCURESTII NOI -BCR .
Si nu in ultimul rand dumneavoastra ma-ti contactat pe mine nu eu pe dumneavoastra , si nu o data chiar de doua ori ,asa ca da-ti dovada de respect si de bun simt ca eu v-am tratat ca atare .

Runda 4:

Eu (incercand sa inchid o data discutia): Adresa direct m-ar ajuta la fel de putin ca si discutia la telefon. Sunt chiar curioasa cum ati explica unui om din Iasi care nu a stat niciodata in Bucuresti unde este localizata o zona. Nu am reperele necesare si nu as putea sa imi dau seama decat uitandu-ma la o harta. Dar daca este asa de greu sa imi spuneti ca aceste case sunt situate intre strada cutare si strada cutare ca sa pot sa evaluez si eu distanta de centru sau de locul meu de munca, nu e o problema. Sunt sigura ca voi gasi pe cineva dispus sa ofere aceste informatii.

Misterul si rostul dumneavoastra nu as putea sa vi-l explic. Las pe altii mai destepti ca mine sa o faca. Poate seful dumneavoastra.

Cat despre lipsa de profesionalism…Ati raspuns cu intarziere de o saptamana la un mail ca sa dati un copy paste la informatiile de pe site. Mai bine nu mai raspundeati. Nu ati facut decat sa imi confirmati parerea si asa proasta. Nu se scrie cu caps lock un mail de la cap la coada. Asta inseamna ca tipati la cumparatorul care vrea doar cateva detalii.
Faptul ca v-am contactat a fost o greseala regretabila, pe care credeti-ma nu o voi mai repeta.
Ea: Imi pare rau pentru dumneavoastra ca sunteti din Iasi de altfel nu ma si mira de ce nu intelegeti anumite lucruri , precum ca v-am scris cu caps lock un mail de prezentare ceea ce va poate confirma ca nu i-am dat copy -paste de pe site ,dar e usor sa faceti observatii cand nu sunteti atenta la detalii .
Si in speta sa stii ca nu v-am raspuns dupa o saptamna ci doar dupa o zi ,dar eu am clientii care suna si sunt interesati direct nu doar sa stea cu o amarata de harta in fata si sa localizeze o zona de care sunt interesati dar despre care habar nu au  unde este , aia sunt mai importanti decat dumneavoastra care va credeti o mare doamna din Iasi si vrea sa isi cumpere o casa in capitala tarii si nu a Moldovei .
Dar cred ca deja v-am dat cam multa importanta si deja va simtit destul de mult bagata in seama de altfel ca orice moldovean de rand , nu o zic cu rautate dar ca sa ma intelegeti si eu sunt din Vaslui, dar fumurile si aerele le-am lasat acasa, de aia toti ceilalti fac misto de noi ca se gasesc unii ca dumneavoastra sa fie cu nasul pe sus si sa o faca pe interesanti si destepti.
Iar daca v-am deranjat atat de mult va rog sa il contactati pe seful meu si sa ii explicati si lui cat de desteapta incercati sa pareti din spatele unei adrese de mail cand probail nici nu stii unde este situat Bucurestiul pe harta .

The end

Nu stiu de ce m-a considerat misteroasa. Adresa mea de mail contine numele si prenumele, spre deosebire de a dansei care era mult mai putin profesionista. Dar probabil daca nu le dai numarul de telefon, sa te piseze ei 5 ani dupa ce deja te-ai plictisit de ei si ai cumparat de mult altceva, esti misterios, neserios si neinteresat real.

Nu m-am mai obosit sa ii spun domnisoarei ca nu sunt din Iasi, sunt din Bucuresti. Ca fraza respectiva era un “What if..?”, o situatie ipotetica in care ar putea fi pusa la un moment dat. Dar deocamdata nu i-a ajuns inca cutitul la os probabil. Lasa bre ca mai e timp.